biuletyna.blox.pl

Wpisy otagowane „wywiad”

  • środa, 27 marca 2013
    • 0179 LARS BOELKE Z C&A O KONKURSIE THE REIMAGINE DESIGN CHALLENGE

       

       

      C&A The Reimgine Design Challenge

       

       

       

      [B] Skąd pomysł na konkurs? Skąd nietypowa forma – wykreuj strój z plastikowych naczyń? Czemu odzieżowa sieciówka, produkująca dla każdego, proponuje ośmiorgu młodych twórców konkurs o takich zasadach?

       

      [LB] W Reimagine Design Challenge chodzi o przemianę codzienności w coś nadzwyczajnego. To jest dokładnie to, C&A oferuje: zmienić swoje codzienne ciuchy na coś niezwykłego, gdy tylko masz ochotę. Bądź kreatywny i użyj wyobraźni, a wtedy każdy zwykły dzień przyniesie ci coś niezwykłego - tak jak nasza moda.

       

       

       

       

       

      [B] Jakie są zasady konkursu?

       

      [LB] Bardzo proste: każdy projektant dostał pudełko sztućców i został poproszony o stworzenie z nich ubrania bądź akcesorium. Nie było żadnych ograniczeń prócz tych stworzonych przez wyobraźnię. Projektanci pokazywali kolejne etapy powstania swoich prac w krótkich filmach i oczywiście na Facebooku. Jak do tej pory jesteśmy zadowoleni z zainteresowania, jakie wzbudza konkurs i pod dużym wrażeniem prac, które zobaczyliśmy. Są naprawdę świetne!

       

       

       

       

      [B] W jaki sposób wybraliście przedstawicieli ośmiu europejskich państw, których zaprosiliście do udziału?

       

      [LB] Szukaliśmy aspirujących projektantów, którzy chcieliby dzielić z nami podróż. Więc, w końcu, zebraliśmy tę ósemkę. Jeśli chodzi o wybór konkretnych państw, to chcieliśmy rzucić prawdziwie europejskie wyzwanie odzwierciedlające różne kręgi kulturowe, ale oczywiście pamiętaliśmy, że wybierane kraje muszą także odgrywać ważną rolę jako rynki zbytu C&A.

       

       

       

       

       

      [B] Jakie korzyści mogą odnieść zaproszeni twórcy z udziału w Waszym konkursie?

       

      [LB] Cóż, to ty raczej powinnaś zapytać o to artystów:-) W każdym razie, uważamy, że korzyści może być kilka. Po pierwsze, przyciągną uwagę szerszej publiczności i kręgów sztuki. Po drugie, mają możliwość, aby poszerzyć swoje kontakty o innych projektantów i blogerów lub media piszące o konkursie. A poza tym, artyści mówili nam, że było dla nich interesującym wyzwaniem przekształcić codzienne przedmioty w dzieła sztuki związane z modą.

       

       

       

       

      [B] Czy myślicie o podobnych inicjatywach na przyszłość? Czy C&A chce wspierać młodych artystów, czy to tylko jednorazowa akcja reklamowa?

       

      [LB] Jako że jesteśmy całkiem zadowoleni z rozwoju tego konkursu, z łatwością możemy sobie wyobrazić kolejne, związane z projektowaniem lub podobne, wydarzenie w przyszłości. Ale nie mamy jeszcze konkretnych planów.

      

       

       

       

       

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      biuletyna
      Czas publikacji:
      środa, 27 marca 2013 19:55
  • niedziela, 24 marca 2013
    • 0178 GEORGINA SANTIAGO W SWOIM UDZIALE W KONKURSIE C&A THE REIMAGINE DESIGN CHALLENGE

       

       

       

      Georgina Santiago

       

       

       

      Georgina Santiago to kolejna uczestniczka konkursu C&A dla młodych projektantów, która zgodziła się odpowiedzieć na kilka pytań. Georgina jest reprezentantką Hiszpanii, a o swoim udziale mówi tak:

       

       

       

       

      [B] Jak odnalazłaś się wśród artystów, biorących udział w zmaganiach C&A Reimagine?

       

      [GS] Konkurs jest naprawdę interesujący i przyniósł mi dużo zabawy, uważam, że w idealny sposób do mnie pasuje... W swojej pracy wykorzystuję tworzywa sztuczne, także moje zajęcia zawsze mają coś wspólnego z używaniem codziennych przedmiotów czy materiałów w osiąganiu różnych nieoczekiwanych rezultatów; zatem tak, bardzo dobrze czułam się jako uczestniczka tego konkursu!

       

       

       

       

       

      [B] Intrygujące, nieoczywiste formy odzieżowe tworzysz na co dzień. Czy mimo to udział w konkursie stanowił dla Ciebie wyzwanie?

       

      [GS] Więc... Prawdziwe wyzwanie leżało pomiędzy mną a materiałami... I zdaje mi się, że u innych artystów też... I zdaje mi się także, że każdemu z nas z tej pracy wyszło coś ciekawego.

       

       

       

       

       

      [B] Opowiedz proszę o swoim projekcie – dlaczego zinterpretowałaś temat w ten a nie inny sposób, skąd wzięłaś inspirację?

       

      [GS] Pomysł wykreowania czegoś z niczego wydał mi się bardzo interesujący, jak również, że w ten sposób można przecież celebrować życie codzienne; zainspirowałam się nieruchomymi obrazami życia, grającymi ze światłem i kolorem, i przetłumaczyłam je na element garderoby. Roztopiłam talerze na proste plastikowe kwadraty i pokryłam je z tyłu jasnym różem w odcieniu fluo, tak, że rzucają różowy cień – podoba mi się ten efekt. Od początku zamierzyłam, że najbardziej interesującym sposobem na potraktowanie talerzy będzie uczynienie ich zupełnie nierozpoznawalnymi w końcowym efekcie.

       

       

       

       

      [B] Jedną z części C&A Reimagine było pokazywanie publiczności kolejnych etapów powstawania projektu. Wielu artystów nie lubi mówić o swojej pracy, nie lubi być podglądanymi w warsztacie. Jak się z tym czułaś? Czy tekst, film, autorski komentarz są według Ciebie dobrym sposobem na rozszerzenie projektu, ułatwienie jego odbioru?

       

      [GS] Nagrywanie samej siebie mówiącej do kamery jest trochę dziwne, jeśli nie jesteś do tego przyzwyczajona... Jednak robienie zdjęć kolejnym etapom pracy pomaga jej się rozwijać we właściwym kierunku. W moim przypadku, przy innych projektach, trudno jest czasem dzielić się tym procesem, bo jednego dnia wszystko wydaje się wspaniałe, a następnego dnia nie jesteś już tego taka pewna...

       

       

       

       

       

      [B] Jak odnosisz się do konkursów, w których o losie uczestników decydują głosy widzów, a nie opinia wykwalifikowanego jury? Czyje zdanie o Twojej pracy jest najważniejsze? Czy w tym przypadku wynik jest ważny?

       

      [GS] To właściwie pierwszy raz, gdy na moją pracę głosuje publiczność. Zawsze będzie sporo ludzi, którym twoje projekty nie przypadną do gustu, ale to jest właśnie część pracy projektanta. Oczywiście, że ich opinia jest dla mnie ważna, ostatecznie – zarówno wykwalifikowanego jury jak i publiczności!

       

       

       

       

      [B] Konkurs o międzynarodowym zasięgu to bez wątpienia znakomita reklama, udział w nim może zwiększyć popularność. Czego spodziewasz się po tym doświadczeniu, czy wiążesz z nim jakieś konkretne nadzieje?


      [GS] Tak, myślę, że konkurs zwiększy moją popularność, jestem pewna, że mnóstwo osób zobaczy moją pracę, a bez konkursu nigdy by mnie nie znalazły. Myślę, że to była dla mnie duża szansa i bardzo się cieszę, że wzięłam udział w konkursie. Będzie miło, jeśli przy tej okazji nadejdą kolejne!

       

      

       

      Georgina Santiago

       

      Georgina Santiago

       

      Georgina Santiago

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Aplikacja, w której można głosować na pracę Georginy.

      Strona internetowa.

      Tumblr.

       

       

       


       

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „0178 GEORGINA SANTIAGO W SWOIM UDZIALE W KONKURSIE C&A THE REIMAGINE DESIGN CHALLENGE”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      biuletyna
      Czas publikacji:
      niedziela, 24 marca 2013 15:14
  • piątek, 22 marca 2013
    • 0177 HALINA MROŻEK O SWOIM UDZIALE W KONKURSIE C&A THE REIMAGINE DESIGN CHALLENGE

       

       

       

      Halina Mrozek C&A The Reimagine Design Challenge

      photography Łukasz Brześkiewicz / set design Zuza Słomińska / styling Kamila Picz / hair Magdalena Tucholska / makeup Lukrecja

       

       

       

      C&A - The Reimagine Design Challenge to inicjatywa popularnej marki odzieżowej. Konkurs, w którym ośmioro projektantów z różnych miejsc Europy podjęło wyzwanie zaprojektowania i wykonania stroju z udostępnionych przez organizatora surowców - plastikowych naczyń. Jak poradziła sobie reprezentantka Polski, Halina Mrożek?

       

       

       

       

      [B] W jaki sposób znalazła się Pani wśród artystów, biorących udział w zmaganiach C&A Reimagine?


      [HM] Zostałam zaproszona! Dowiedziałam się, iż przed konkursem prowadzono bardzo intensywne poszukiwania wśród rodzimych projektantów. Kryteria wyboru były bardzo wymagające. To dla mnie wielkie wyróżnienie móc reprezentować polską modę na arenie międzynarodowej.

       

       

       

       

      [B] Do tej pory dała się Pani poznać raczej jako konstruktorka, artystka budująca obiekty, niż projektantka mody w klasycznym ujęciu. Pani prace mają unikalny, wyraźnie nakreślony charakter. Czy założenia konkursowe mimo to stanowiły dla Pani wyzwanie?

       

      [HM] Ideą przyświecającą moim realizacjom jest łączenie świata mody i sztuki, w moim wypadku rzeźby. Do każdego projektu, w którym biorę udział, podchodzę bardzo poważnie. Konkurs to zawsze jest wyzwanie! Zwykle sama dobieram materiały z których tworzę, muszę przyznać, że oswojenie się z otrzymanymi elementami zajęło mi sporo czasu.

       

       

       

       

      [B] Proszę opowiedzieć o swoim projekcie – dlaczego zinterpretowała Pani temat w ten a nie inny sposób, skąd wzięła inspirację?

       

      [HM] Prawdę powiedziawszy, pomysłów miałam kilka. Wielką trudność sprawiło mi zdecydowanie się na wybór projektu do realizacji. Ostatnimi czasy czuję się świetnie, mam masę energii, w moim życiu wydarza się wiele dobrego! Tę pracę można interpretować jako pewien symbol energii która mnie rozpiera! Wiele osób widzi w tym projekcie naleciałości stylistyki japońskiej, kojarzy im się z samurajem, wojownikiem. Zawsze tworzę w zgodzie ze swoim wnętrzem, takie interpretacje tylko to potwierdzają stan mojego ducha.

       

       

       

       

      [B] Jedną z części C&A Reimagine było pokazywanie publiczności kolejnych etapów powstawania projektu. Wielu artystów nie lubi mówić o swojej pracy, nie lubi być podglądanymi w warsztacie. Jak się Pani z tym czuła? Czy tekst, film, autorski komentarz są według Pani dobrym sposobem na rozszerzenie projektu, ułatwienie jego odbioru?

       

      [HM] Muszę przyznać, że trafiłaś w „czuły punkt”. Do tej pory stroniłam od publikowania etapów swojej pracy, czy mojej osoby. Nie przepadałam za tym. Uważam, że projekty powinny bronić się same. Fakt, iż projekt składał się z filmów i fotografii z pracowni początkowo był dla mnie bardzo trudny do zaakceptowania. Jednak domyślam się, że dla osób, które interesuje moja twórczość to może być szalenie ciekawe móc „zajrzeć” i dowiedzieć się, jak taki proces twórczy wygląda z drugiej strony. Najgorsze było prezentowanie projektu na etapie kiedy nie był skończony. Na szczęście miałam duży wpływ na materiały, które są publikowane.

       

       

       

       

      [B] Jak odnosi się Pani do konkursów, w których o losie uczestników decydują głosy widzów, a nie opinia wykwalifikowanego jury? Czyje zdanie o Pani pracy jest najważniejsze? Czy w tym przypadku wynik jest ważny?

       

      [HM] Kolejne bardzo trafione pytanie. Niestety konkursy „na facebooku” często pokazują jedynie kto ma największą liczbę znajomych... Lub zaprzyjaźnionego programistę. Znane są przypadki pisania programów do głosowania, czy zwyczajnego kupowania kliknięć. Nie ufam takim rywalizacjom... Uważam, że są krzywdzące dla osób uczciwie podchodzących do tematu. Na szczęście w przypadku Reimagine głosowanie z facebooka to tylko część ostatecznego werdyktu. W wytypowaniu zwycięzcy bierze też udział jury. W ogóle kwestia konkursów wzbudza, nie tylko u mnie, wiele wątpliwości.... Ale to temat na inną rozmowę. Podsumowując, wydaje mi się, że w tym wypadku bardziej liczy się proces i zaangażowanie w to, aby dotrzeć do ludzi, zachęcić ich do zapoznania się z projektem oraz moją twórczością. Muszę przyznać, że na tym polu świetnie mi idzie. [Czego efektem jest choćby nasza rozmowa:)].

       

       

       

       

      [B] Konkurs o międzynarodowym zasięgu to bez wątpienia znakomita reklama, udział w nim może zwiększyć popularność. Czego spodziewa się Pani po tym doświadczeniu, czy wiąże z nim jakieś konkretne nadzieje?

       

      [HM] Mam nadzieję, że dzięki temu konkursowi uda mi się dotrzeć do międzynarodowych odbiorców. Konkurs toczy się w ośmiu krajach, więc to potężny zasięg! Sam fakt, że zostałam wybrana z grona tak wielu projektantów bardzo mi schlebia. Mam nadzieję, że mój finałowy projekt jest na tyle mocy i wyrazisty, że na długo pozostanie w świadomości osób interesujących się modą, mam też nadzieję, że zachęci nie tylko do głosowania ale również do tego aby zapoznać się zresztą moich realizacji. Będę bardzo wdzięczna za wszelkie wsparcie! Zachęcam do głosowania: https://www.facebook.com/ca.polska/app_322939777812790

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

      Strona internetowa.

      Profil facebook.

       

       

       

       

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „0177 HALINA MROŻEK O SWOIM UDZIALE W KONKURSIE C&A THE REIMAGINE DESIGN CHALLENGE”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      biuletyna
      Czas publikacji:
      piątek, 22 marca 2013 11:06

Kategorie

Tagi

Kanał informacyjny





wywiad>

recenzja>

mail>



























































































































































monitoring pozycji